Friday, July 12, 2013

ပ်ားတဲ့ ျပားဟာ ျပားေနဆဲ ။






ငါဟာ နာက်င္ေၾကကြဲေနတဲ့ ပ်ားတစ္ေကာင္ျဖစ္တယ္။
ဆြတ္ပ်ံၾကည္ႏႈးဖြယ္ရာ ေရဆုိးေျမာင္းစီးသံၾကားမွ လွဲေလွ်ာင္းေနလုိက္တယ္။
ငါေအာ္ဟစ္ညွစ္ထုတ္လုိက္တဲ့ ပ်ားရည္ဟာ
ပ်ဳိေမတုိ႔ရဲ႕ အလွလ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္
ပန္းပြင့္ေတြအတြက္ မ်ိဳးဆက္ပြားဖုိ႔ကလည္း ဝတ္မႈန္ကူးျခင္းနဲ႔သေႏၶတည္တဲ့
ပ်ားရည္ပဲ။
ပ်ားနဲ႔ယင္မတူသလုိ
မယားနဲ႔လင္၊ လင္နဲ႔ မယားဟာလည္း ကြဲျပားျခားနားတယ္။
ျပည္သူ႕အတြက္ ပ်ားရည္ ထုတ္လုပ္မႈစနစ္အတုိင္း
အလုပ္လုပ္တယ္၊ ကခုန္တယ္၊ ဘ၀ကုိ ခ်ဳိျမိန္ေအာင္ တည္ေဆာက္လုိက္တယ္။
ပ်ားေတြရဲ႕ လႈိ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈဟာ။ ဒ႑ာရီထဲမွာ ရာစုႏွစ္မ်ားစြာၾကာေအာင္
ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားလည္းစြဲသာျဖစ္တယ္။
မုတ္ဆိတ္ပ်ားစြဲထားတဲ့ ငနဲသားေတြကုိ ရံဖန္ရံခါ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ျပဳလုပ္ေပးရတယ္
ပ်ားရည္နဲ႔ ၀မ္းခ် အစီအစဥ္ လာေနတဲ့ ရုပ္ျမင္ခလုတ္ေတြကုိ ထပိတ္ပစ္လုိက္တယ္
ဟုတ္တယ္။ ငါဟာ အေ၀းထိန္းခလုတ္တစ္ခုလုိပ်ား
ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာတုိင္း ခ်ဳိင္းေအာက္က အေရျပားကုိ ပ်ားရည္နဲ႔သုတ္လိမ္းတယ္။
ေျပာထားတဲ့ စကားမတည္ရင္ ျပဳတ္ထားတဲ့ ပ်ားဟာ ျပားသြားမယ္။
သားေရွာသြားတဲ့ ပ်ားမ ဟာ၊ ဖုန္းေခၚသံၾကားတုိင္း တရႈံ႕ရႈံ႕ငုိေနတယ္။
စစ္အတြင္းက ကြဲကြာသြားတဲ့ ပ်ားေတြ ျပန္လာေတာ့
သ, မ, ေထာ, ပ်ား, ေတာကက်ား, သက္ကား ရာေက်ာ္ရွည္လတံ႔ လုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္တယ္။
ေခါင္းေဆာင္ႀကီးရဲ႕ ေမြးေန႔ပြဲအတြက္
ေမာင္တုိ႔ဆုိေလ ပ်ားသကာလုိ ခ်ဳိလွေစ ကိတ္ကုိခြဲေ၀ စားေသာက္လုိက္ၾကတယ္။

                                                   ေမာင္ဖုန္းျမင့္
                                                     10/7/2013






Friday, February 15, 2013

ဟင္းလင္းျပင္ၾကီးဆုိေပမယ့္ တည္ရွိမႈဟာထုထည္နဲ႔ ။


နံရံေတြၾကားမွာ စုိက္ထားတဲ့ အလွကပ္ပန္းပင္လုိ
စီးက်ေနတဲ့ရမၼက္ဟာ ၂၃ ႏွစ္ပုိင္းတစ္ပုိင္းေစာင္းလွ်က္                                 
စီးကရက္ေငြ႔မ်ားၾကားအကုသုိလ္တရားဟာ အေငြ႔ပ်ံ ေစတသိတ္၏ သြားရာအတုိင္း                                                               
လက္ညွဳိးထုိးမလြဲ စၾကာတံဆိပ္အလံေတာ္နားခုိစား                                                                                                        
ပူေႏြးေနတဲ့ ခႏၵာကုိယ္
အက်ဳိၾကားထိ စီးဆင္းေနေသာအသံမ်ား                                                                                         
အိပ္ယာထက္က ေစာင့္ဆုိင္းေနတဲ့ မရဏဟာ အဆုံးစြန္ခံစားမႈတစ္မ်ဳိးနဲ႔  
ေခတ္မီတဲ့အမွတ္တံဆိပ္မွာ တြယ္ကပ္ေနတဲ့ မႈိတစ္မ်ဳိးရဲ႕
စုိစြတ္မႈအန႔ံဟာ က်င္ငယ္လုိ ဆုိးရြား   
 ေရရွိရာ အရပ္ကုိ မ်က္ႏွာမႈေနတဲ့ မိန္းမပ်ဳိရဲ႔ လြတ္ေျမာက္ျခင္းလမ္းစဟာ
ဖဲၾကဳိးဝါလုိ လြင့္လူးေနတယ္။                                                                              
ဖြင့္ထားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ ပုလင္းအဝမွာ
တြယ္ကပ္ေနတဲ့ ပုရြက္ေကာင္ရဲ႕ အရာသာဟာ ခ်ဳိျမိန္မွာလား။
လားရာအတုိင္း တြန္းထုိးသြားလာေနတဲ့ ျမည္းတစ္ေကာင္ဟာ
ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲမွာရွိတယ္။ ညေတြဟာ  အေလးခ်ိန္မျပည့္ ေပါက္ျပဲလုိ႔  
ကုန္းေျမခြဲျခားထားလည္း နယ္ျခားမ်ဥ္းေပၚမွာ ေရးဆြဲထားတဲ့
ေဆးေတြဟာ ေရေဆးေတြပါလုိ႔ ဘယ္သူေျပာခဲ့လဲ။                     
 အျခားေသာ ဒႆနမ်ားမွ ထုံကူးထားတဲ့ ဓတ္တုိင္ဟာ
 ေလထုထဲက အပူေငြ႔ေတြကုိ စုပ္ယူကာ ျပန္အန္ခ်တယ္။  
 ေခ်ာက္ကမ္းပါးအစြန္းမွာ ရပ္ေနတဲ့ ျခေသၤ့ေတြ ေအာ္သံလုိ
ေငြေရာင္ ေရာင္ျပန္ျပားေတြ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။                                                                                                                                           ၾကမ္းျပင္မွာ လူးလွိမ့္ေနတဲ့ ငါးေတြမွာ နာမည္ေတြ ရွိတယ္ဆုိလည္း ရွိတယ္ေပါ့။                                                                  မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္တုိင္းဟာ ဗီလိန္မဟုတ္သလုိ
စြပ္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ေသြးေတြဟာ အဝါေရာင္ စြန္းေပေနတယ္။    
ဟုတ္တယ္ ညထဲက ညွပ္ေနတဲ့ အသားစ ဟာ
ထုထည္လုိ ငါမက္ေနတဲ့ အိပ္မက္  .. ဟုတ္တယ္ ။ ဟုတ္ရင္ ဟုတ္လိမ့္မယ္ ။     


 ေမာင္ဖုန္းျမင့္     
 ၉၊ ၂ ၊ ၂၀၁၃

Saturday, February 9, 2013

ဝက္ဘ္ေပ့ခ်္မွတ္တမ္း


ငရဲပဲလို႔ ဟစ္ေၾကြးေနၾက စကားပဲ၊
တီထြင္မႈအက်ဳိးအေၾက အစအန စိတ္အန္ဖတ္မ်ားနဲ႔တကြ၊
စစ္ပြဲေတြထဲကလြင့္ပ်ံ႕လာတဲ့ မီးပြားလုိ အာ္ဂလီဆန္မႈ၊ 
မႈခင္းက်ဆင္းေရးႏွင့္ ေႏြဦးဟာ အရူး မီးဝုိင္းခံေနရသလုိမ်ဳိူး။ 
အေသြးအသား ဆူေဝမႈ၊ နည္းပညာေပါက္ကြဲမႈနဲ႔ သားစပ္ခံထားရတဲ့  ေရွာ့ခ္ေတြဟာ အရင္လုိ ေကာ္ဖီခြက္ထဲ သၾကားတဇြန္းထည့္ေမႊ၊ 
သမၼာက်မ္းစာေခါင္းခု ေအးေဆးေနလို႔မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနမွာ၊
 သိမႈအနည္းငယ္အလြန္၊ လက္မွတ္ထုိးတဲ့ လက္ဟာ ျမဳိ႕ကုိဖ်က္တယ္ စာသားဟာ မႈန္ဝါးသြားျပီး၊
 အာလ်င္ဘတ္နည္းနည္း၊ ဒီလန္ေတာမတ္နည္းနည္း၊ အက္ဇရာေပါင္း နည္းနည္း မုိင္တုိင္ကုိ လီဗာပုတ္ ခုန္ေက်ာ္လုိက္ျပီးေနာက္၊
 အာရုံသစ္ အထိ အေတြ႔မွာ ကုိက္ခဲေနတဲ့ ဗုိင္းရပ္စ္လုိ ဖလာဖစ္ေတြရဲ႕ 
ဂူဂယ္လ္ထဲ အန္း တားေခါက္ခ်လုိက္တဲ့ ပီယာႏုိေတးသြား ျမဴးၾကြလာခဲ႔။ 
က်ဆုံးသြားခဲ႔တဲ့ အင္ပါယာႀကီး ေတြအေၾကာင္း၊
 ခြဲခြာသြားၾကတဲ့ ဝိညဥ္ေတြအေၾကာင္းရဲ႕ ခ်ီးမြန္းခန္းပြဲေတာ္ဟာ ထစ္အ ဓတ္ျပားစီဒီ။
 လႈပ္ရွားတက္ၾကြသူ အမ်ဳိးသမီးအဓိက ဝါဒီေတြရဲ႕ အလြန္၊ 
တစ္ပုိင္းတစ္စ ကုိလုိနီ လုပ္ခံရျခင္း၊ အႏုပညာေျမာက္ လူကုန္ကူးျခင္း၊ 
အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ ပူစီေဖာင္း စီးပြားေရး၊ 
အေသခံဗုံးခြဲျခင္း အၾကမ္းဖက္ဝါဒ၊
 ေကာ္ပေရးရွင္းၾကီးမ်ား၏မုိႏုိပုိလီလုပ္ခံရျခင္း၊ 
သတင္းမ်ားရဲ႕သားေကာင္ အုိင္ဒီယုိလုိဂ်ီ ေျပာင္း ေနတဲ့ ၿဂဳိလ္သားဟာ၊ 
ရုန္းကန္လႈပ္ရွားရမႈ ထိေတြဆက္စပ္ ဝန္းက်င္မွ 
အရက္၊ မူးယစ္ေဆး၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈ၊ လိင္ကိစၥ၊ လူသားျဖစ္တည္မႈကုိ ေလ့လာ ဆန္းစစ္လွ်က္
၊ လူေျပာ သူေျပာမ်ားတဲ့ ေခတ္စီးေၾကာင္းထက္၊ 
ကုိယ့္ဝပ္က်င္း ထဲက တြားသြားထြက္လာတဲ့ အသိဥာဏ္ရဲ႕ သက္ရွိသတၱဝါတစ္ေကာင္။


ေမာင္ဖုန္းျမင့္

Saturday, August 11, 2012

The Thought- Fox


I imagine this midnight moment's forest:
Something else is alive
Beside the clock's loneliness
And this blank page where my fingers move.

Through the window I see no star:
Something more near
Though deeper within darkness
Is entering the loneliness:

Cold, delicately as the dark snow
A fox's nose touches twig, leaf;
Two eyes serve a movement, that now
And again now, and now, and now

Sets neat prints into the snow
Between tress, and warily a lame
Shadow lags by stump and in hollow
Of a body that is bold to come

Across  clearing ,an eye,
A widening deepening greenness.
Brilliantly,concentratedly,
Coming about its own business

Till,with a sudden sharp hot stink of fox
It enters the dark hole of the head.
The window is starless still; the clock ticks,
The page is printed.

Ted Huges

Friday, July 13, 2012

စဥ္းတီတုံး




သူတုိ႔ခုတ္သမွ်ဓားခ်က္ေတြ ငါ့ဇက္ေပၚမွာလႊားကနဲ ..လႊားကနဲ
တစ္ခါတေလ ငရုတ္က်ည္ေပြ႔လုိဟာေတြနဲ႔ ငယ္ထိပ္ေပၚ တဒုိင္းဒုိင္းႏွက္ၾကေသးတာ
သားငါးလား အမဲဟင္းလွ်ာလား
အေၾကးခြံမ်ားနဲ႔ အရိအရြဲြ ခၽြဲပ်စ္ပ်စ္မွန္သမွ်
 ငါ့ရင္ဘတ္ၾကီးေပၚက ျခစ္ထုတ္ၾကေပါ့
ျမန္မာႏုိင္ငံသားကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ေျပာသလုိ
 သန္းေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ထြန္ယက္ခဲ့သူမဟုတ္ေတာင္
မိသားစု တစ္စုအတြက္ေပးဆပ္ခဲ့ရသူပါ
အိမ္သူသက္ထား လင္ေယာက်ၤားမ်ား ခံတြင္းမ်က္ေစဖုိ႔
ျဖစ္သမွ်ဒဏ္ င၀က္ခံဆုိခံပါ့မယ္
တုံးေအာက္ကဖားလုိ ျပားႏုိင္သမွ်ျပားေအာင္၀ပ္လွ်က္
ေပျဖစ္တုန္းခံလုိက္မယ္ တူျဖစ္တုန္းႏွံၾကပါေစေပါ့
မိသားစု၀င္အျဖစ္အသိအမွတ္မျပဳခ်င္ေန
ခန္းေဆာင္နီမ်ားနဲ႔အေ၀း မီးဖုိေခ်ာင္အတြင္းေခြလွ်က္
မ်က္ႏွာသာေပးရင္ေတာင္ ေရႊေရးပန္းကန္မတက္ျပပါဘူး…စိတ္ခ်
၀ိတ္ခ်ခ်င္သူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလည္း သံပုံရာသီးကအစ လွီးခ်င္သမွ်လွီးေပါ့
ၾကက္သြန္ျဖဴလား၊ ၾကက္သြန္နီလား
 ငရုတ္သီးဆုိ အစုိ၊အေျခာက္ မေရြး
ငယ္ထိပ္ေပၚတက္၊ ကတုံးေပၚထိပ္ကြက္သလို ဓါးနဲ႔ႏွက္
မက်ည္းသား ၊ကုကၠဳိသား၊ မယ္လမင္း၊ ဖုိင္ဘာ၊ပလတ္စတစ္
မိတ္အင္ခ်ဳိင္းနား၊ မိတ္အင္ယုိးဒယား အမ်ဳိးအစားခြဲျခားမေနပါဘူး
အရည္အေသြးကြာလတီအျပည့္အ၀
ရိတ္သမွ်၊ လွီးသမွ်
ဒီဘ၀  ျဖစ္သမွ်
လည္စင္းခံျပလုိက္မယ္
အာဂေယာက္်ား ။

ေမာင္ဖုန္းျမင့္

Sunday, May 6, 2012

ေလွကားထစ္မ်ားေပၚကေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

ဘာမွကန္႔ကြက္စရာမရွိဘူး
စကားလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသည့္အေနျဖင့္
အေတာ္ၾကာမွ
တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့အသံကုိ နားေထာင္ၾကည့္လုိက္စမ္း
သာယာလွပတဲ့အတိတ္ေတြရေကာင္းရေပမေပါ့
ေလွစပ္ခုိင္းထားလုိက္တယ္
ေျပာရရင္ေတာ့
ပန္းခ်ီကားထဲကသစ္ပင္နဲ႔သစ္ပင္ထဲကပန္းခ်ီကား
ေတာက္ေခါက္သံတစ္ခ်က္ထြက္လာတယ္
ရပ္တန္႔မေနဘူး၊ အျမဲလႈပ္ရွားေနတယ္
က်န္းမာေရးကုိ ဂရုစုိက္တယ္
သူကေတာ့ဘာမွ်နားမလည္ဘူး
ငါ့ကုိယ္ထဲကအစိတ္အပုိင္းတစ္ခုလုိ
ေဂ်ာ္န္ကိဆုိတဲ့ကဗ်ာဆရာရဲ႔စာအုပ္က
အင္ဂ်ီနီယာလုပ္ရင္ေကာင္းမလားလုိ႔ အၾကံေပးတယ္
အဲ့ဒါကလည္း သူ႔ထုံးစံအတုိင္း
ဂ်ဳတီကုတ္၀တ္ထားတဲ့ဆရာ၀န္
သူတုိ႔ကေသဖုိ႔အခ်ိန္ေတြ ဆြဲဆန္႔ေပးရုံပဲ
တံတားက ဟုိက္ဒဂါေဆာက္သြားတဲ့တံတား
ေတာၾကည့္ေတာင္ၾကည့္ေလွ်ာက္ရင္ေတာ့
နည္းနည္းၾကာတာေပါ့ေလ
ဘာစကားမွ မေျပာျဖစ္ၾကဘူး
ဉာဏ္ပူေဇာ္ခက သုံးဆယ့္ခုႏွစ္သိန္းေလာက္ရတာ
ေရးလုိက္ရတာ အေၾကာင္း၂ခုရွိတယ္
ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိဘူး
ေက်နပ္လုိ႔ ျပီးေျမာက္သြားတဲ့ပုံမ်ဳိးနဲ႔ ။
ေမာင္ဖုန္းျမင့္
(source : ျမင့္သန္း၏ ေလွကားထစ္ေတြႏွင့္ အျခား၀တၳဳတုိမ်ားမွ စာသားမ်ား)

Monday, February 27, 2012

“စစ္” အေၾကာင္း သီခ်င္း

  တရားသည္ . . .ျဖစ္ေစ
  မတရားသည္ . . . ျဖစ္ေစ
  အသံအားျဖင့္ . . . မၾကားလုိ
  အဆင္းအားျဖင့္  . . . မျမင္လုိ
  ဆင္းရဲကင္း၍ ခ်မ္းသာျခင္း ေရာက္ေစ . . .
  ခေလးငယ္မ်ားနဲ႔ မိခင္ေတြ . . .
   ျငိမ္းခ်မ္းေရးေတး   . . . ဆုိပါေစ ။


         ေမာင္ဖုန္းျမင့္

Tuesday, December 13, 2011

4th Beyond Pressure Preformance Art Festival Myanmar, 2011






စတုတၱအႀကိမ္ေျမာက္ ဘီယြန္းပရက္ရွာ ႏုိင္ငံတကာ ပါေဖာ္မန္႔ အႏုပညာပြဲေတာ္ ကုိ ဒီဇင္ဘာလ 1 ရက္ေန႔မွ 10ရက္ေန႔ အထိ ရန္ကုန္ျမဳိ႔ႏွင့္ မႏၱေလးျမဳိ႕မွာ  ပြဲစီစဥ္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္  ပါ၀င္ခဲ့ရပါတယ္ ။ 
စကထဲက ယဥ္သကုိဆုိသလုိ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ အစုိးရအသစ္ႀကီးဟာ ဟီလာရီကလင္တန္ လာတာကုိ အေၾကာင္းျပၿပီး ပြဲက်င္းပခြင့္ ပါမစ္ ခ်မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႕ တရား၀င္ ခြင့္ေတာင္းတာမရလဲ ဒီအတုိင္းပဲ ခ်တာေပါ့ဆုိၿပီး ၊ ရန္ကုန္စိမ္းလန္းစုိေျပ ပန္းျခံနဲ႕ မႏၱေလးကန္ေတာ္ၾကီး ထဲမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့  ဘီယြန္းပရက္ရွာပြဲက ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ အႏုပညာရွင္ တစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ လက္ရာေတြကုိ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။


အီတလီက  Daniel Nvda Veritas Beltrani
Daniela Nvda Veritas Beltrani'


Jacques van Poppel(Holland) ရဲ႔ workshop

Ferial Afiff

အင္ဒုိနီးရွားက Ferial Afiff ရဲ႔ workshop

မရတ္လင္းထြန္းရဲ႕ လက္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။
မရတ္ရဲ႕ လက္ရာအစိတ္အပုိင္းထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သတိထား ရဲ႕ လက္ရာ



သတိထား

အမ္မလီျဖဳိး


အမ္မလီျဖဳိး








Jasom Limm (Singapore)







Jasom Limm (Singapore)

ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္ျမတ္ေဌး


ေအာင္ျမတ္ေဌး

Wen Yau (့Honkong)


Wen Yau (့Honkong)





ျဖဳိးၾကည္





ျဖဳိးၾကည္